18 April 2014

Mati tersedak mi segera

Kuala Nerang: “Selepas selesai solat Isyak dan makan malam kami minta izin pengetua untuk tidur awal kerana terlalu letih. Saya bersama lima lagi rakan termasuk arwah masuk ke bilik asrama. Arwah beritahu dia lapar dan hendak masak mi segera perisa kari.
“Ketika itu kami sempat bersembang sementara menunggu arwah selesai makan mi segera berkenaan. Tidak lama kemudian kami semua terlelap kerana terlalu mengantuk sebelum terjaga apabila terdengar bunyi dengkuran kuat mangsa,” kata Mohamad Hisham Zainol, 17. 
Mohamad Hisham rakan sebilik, Mohd Daud Shariff, 18, yang berasal dari Kampung Kuala Beris, Sik, maut dipercayai tersedak mi segera ketika tidur di asrama Sekolah Menengah Agama (SMA) As Siddiqiah Al Islamiah, Naka, dekat sini, kira-kira jam 10.30 malam kelmarin. 

Menurutnya, sebelum kejadian itu, mereka baru selesai solat Isyak dan menikmati makan malam kira-kira jam 9.30 malam di dewan makan asrama berkenaan.
Foto
MOHD Sidek menunjukkan tempat mangsa berbaring sebelum kejadian.
“Selepas makan malam kami berenam masuk ke bilik kerana terlalu letih berikutan bermain bola pada belah petangnya. Masa itu arwah tidak bermain bola dan dia mengikut kami ke bilik untuk tidur kerana keletihan.
“Arwah beritahu dia lapar dan hendak masak mi segera. Dia sempat panaskan air dalam cerek sebelum masak mi segera perisa kari. Sementara menunggu dia makan kami sempat berborak dan tidak lama kemudian kami semua terlelap termasuk mangsa kerana terlalu mengantuk. 

“Dalam beberapa minit kemudian kami terjaga apabila warden yang kebetulan lalu di depan bilik kami terdengar bunyi dengkuran yang kuat dari luar bilik kami. Masa itu kami tidak mengesyaki apa-apa kerana mungkin arwah berdengkur mungkin disebabkan dia terlalu letih. 
Harian Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !