07 April 2014

Ibu tunggal cari kerja kena penjara

Sudah jatuh ditimpa tangga, begitulah nasib seorang ibu tunggal di Arizona, di barat daya Amerika Syarikat, apabila beliau dipenjarakan kerana disabitkan kesalahan meninggalkan dua anak yang masih kecil dalam kenderaan tanpa pengawasan. 

Wanita berusia 35 tahun itu dikatakan berbuat demikian kerana menghadiri satu temu duga dan kedua-dua anaknya yang berusia dua tahun dan enam bulan itu dikunci dalam kenderaan utiliti sukan (SUV) miliknya. 


Impian Shanesha Taylor untuk mengubah nasib keluarga tidak kesampaian apabila beliau disabitkan dengan kesalahan mengabaikan kanak-kanak dengan tindakannya itu, sekali gus memusnahkan harapan untuk kembali bekerja. 

Wanita malang itu juga tidak mampu membayar kepada pengasuh, berikutan keadaan dirinya yang tiada pekerjaan dan rumah, tetapi perlu menyara dua anak kesayangan. 

Wanita itu ditahan polis Scottsdale yang menerima maklumat orang awam apabila melihat dua anak kecil berkenaan ditinggalkan bersendirian dalam kenderaan selepas setengah jam ibunya keluar. 

Ketika polis tiba di ruang letak kereta tempat wanita itu menghadiri temu duga mendapati, kenderaan Dodge Durango itu berkunci, enjinnya dimatikan dan tingkapnya dibiarkan separuh terbuka. 


BH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !