30 Januari 2014

AC Mizal kembali dalam Gerak Khas


SELEPAS meninggalkan drama bersiri Gerak Khas pada 2009, Datuk AC Mizal atau nama sebenar Mizal Zaini dikhabarkan akan kembali dalam siri drama polis tersebut.

AC Mizal yang juga yang terkenal dengan bidang pengacaraan seperti program Akademi Fantasia dan juga Maharaja Lawak Mega akan mewarnai siri baru drama itu.

Penerbit dan Pengarah Urusan Skop Production, Datuk Yusof Haslam berkata, berbincang dengan AC Mizal dan memberi tawaran kepadanya untuk berlakon dalam Gerak Khas.

“Saya ada berjumpa dan berbincang dengan dia mengenai perkara ini. Dia telah bersetuju untuk berlakon bersama saya.

“Saya akui dia sememangnya seorang yang begitu sibuk dengan kerjayanya tetapi saya berbesar hati bila dia mahu kembali dalam Gerak Khas,” katanya.

Ditanya adakah AC Mizal akan menjadi pelakon tetap untuk drama itu, Yusof Haslam menyatakan beliau akan menjadi artis undangan atau penampilan istimewa kali ini.

“Kalau dia boleh menjadi pelakon tetap dalam siri kali ini memang saya alu-alukan tetapi seperti yang sedia maklum AC Mizal mempunyai banyak komitmen lain.

“Untuk watak dia saya belum putuskan lagi adakah akan memegang watak polis atau pun watak-watak lain.

“AC Mizal yang sebelum ini pernah bergandingan dengan Abby Abadi dalam drama bersiri Gerak Khas merupakan seorang pelakon yang berjaya memberikan impak besar kepada penonton,” katanya.

Selepas 12 tahun bersiaran di stesen Radio Televisyen Malaysia kini drama ini akan kembali bagi siri baru untuk 2014.

Drama yang berjaya menarik seramai 1.2 juta penonton ini juga bakal menampilkan muka-muka baharu dan lama untuk digandingkan.

“Pelakon baharu yang saya ambil ini merupakan pelakon-pelakon muda yang mempunyai potensi untuk memegang watak yang diberikan,” katanya.

Yusof Haslam berkata, selepas begitu lama bersiaran, drama ini berehat ini dihentikan buat sementara tetapi bagi 2014 Gerak Khas akan menemui peminatnya.

“Selepas dua tahun berehat, drama ini akan telah kembali dan akan bersiaran bermula 14 Februari nanti dengan lebih mantap dan menarik.

“Bagi musim baru ini, sebanyak 13 episod akan menemui penonton dan menjangkakan sokongan terhadap drama ini masih tinggi,” katanya.

Kredit : sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !