12 April 2013

Memori Terindah (Buat Arwah Ibuku)

Ibu...

Keringat tuamu menitis lagi membanting tulang menyara aku adik beradik setelah ayah tercinta pergi mengadap Ilahi.

Ibu...

Wajahmu sejernih embun sedamai malam..

Biarpun garis tua menjalari usia...

Aku kagum...

Ia kagum dengan kematanganmu...

Aku sedar kita hanya menumpang belas namun kita juga insan yang berhak di atas muka bumi Allah ini.

Aku bangga mempunyai ibu sepertimu...

Biarpun tidak di limpahi dengan wang ringgit..

Aku cukup kaya dengan kasih sayangmu..

Ibu kau cerapkan aku dengan nilai-nilai ketimuran yang penuh santun.Kau mampan dadaku dengan ilmu akhirat...

Dan kau tiupkan semangat ukhwah dalam jiwaku...

Ibu...

Kau insan yang penuh pengertian dan kelembutan.Tutur katamu,bicara halusmu,peribadimu menjadi idolaku.

Belaian dan kasihmu masih segar hingga kini...

Ibu...

Tiada kata yang dapat ku ungkapkan.Tiada madah yang dapat ku ukirkan.

Betapa agungnya kasih Ibu...

Segunung intan,selaut permata,selangit bintang...tidak terbanding kasihmu Ibu.

Engkaulah Ratu Hatiku.

Engkaulah kemegahan dan Engkaulah segala-galanya bagiku...

Kini Engkau tiada di dunia fana ini...

Doaku moga Engkau di tempatkan di kalangan orang-orang beriman...Amiiinn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !