11 April 2013

Ibu

Ibu…

Aku merindukanmu...

Aku tak mampu mengantar kepergianmu...



Langit mendung turut berduka...



Orang-orang riuh rendah becerita...


Tentang segala amal kebaikanmu...



Aku datang kepadamu ibu...



Semilir di bawah kemboja dan nisanmu...



Aku menangis dan berdoa...



Mengenang segala salah dan dosaku kepadamu...




Kepergianmu seketika mendewasakan aku...



Mengajarkan aku betapa penting erti hidup....



Untuk menjadi insan berguna bagi sesama...



Kepergianmu mengajarku...



Bagaimana harus mencintai dan menyayangi...



Bagaimana harus tulus berkorban dan bersabar....



Bagaimana harus berjuang demi anak-anak...



Hingga saat terakhir hayatmu...



Engkau terus berdoa demi kebahagiaan anak-anakmu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !