26 Disember 2014

Wanita MAUT ditikam gara-gara parkir kereta

Alison Morrison

HANYA kerana berebut parkir kereta, seorang wanita Alison Morrison, 45, maut ditikam jirannya ketika sedang dalam perjalanan ke tempat kerja di Harrow, di utara London.

Mangsa, salah seorang ahli Lembaga Kejiranan Selamat Harrow telah bekerja keras untuk mengurangkan jenayah dalam komunitinya, dipercayai mengalami luka tikaman di seluruh tubuhnya ketika diserang kurang 2.4 kilometer dari rumahnya dipetik laporan Daily Mail.

Difahamkan, jirannya yang merupakan jurutera televisyen satelit, Trevor Gibbon, 48, ditahan pihak polis bagi membantu siasatan selepas polis menemui sebilah pisau dapur berlumuran darah berhampiran rumahnya.

Menurut seorang saksi, dia terdengar bunyi jeritan kuat beberapa kali sebelum berlari keluar dan melihat penyerang berada di atas badan mangsa sambil memegang pisau yang dipenuhi darah mangsa.

“Serangan berlangsung selama kira-kira seminit. Saya tergamam dan menyaksikan serangan itu depan mata adalah menyedihkan,” menurutnya.

Beberapa bulan lalu, majlis daerah tempatan menurap jalan utama di kawasan kejiranan itu dan meyebabkan mereka berselisih faham tentang siapa yang patut meletak kenderaan di hadapan jalan masuk ke rumah mereka.

Mangsa yang merupakan seorang pengurus di majalah Which? tinggal bersama suaminya, Cedric, 46, dan anak lelakinya berusia 16 tahun.


SH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !