22 Disember 2014

Penumpang Diberi Penyumbat Telinga Tangani Bayi Merengek Dalam Pesawat


Penumpang Diberi Penyumbat Telinga Tangani Bayi Merengek Dalam Pesawat - DUDUK berdekatan dengan bayi yang merengek di dalam pesawat merupakan pengalaman buruk yang terpaksa dihadapi setiap penumpang pada ketinggian 30,000 kaki.
Bagaimanapun, ibu bapa kepada seorang bayi berusia 12 bulan mengambil keputusan untuk memberikan beg cenderahati kepada beberapa penumpang yang duduk di kawasan berdekatan dengan anak mereka.
Pemberian beg itu bertujuan untuk mengambil hati penumpang lain sekiranya anak kecil mereka membuat bising di dalam penerbangan, awal minggu ini.
Seorang penumpang mendedahkan tentang pengalamannya itu di laman sosial Reddit.com selepas menerima beg berisi hadiah bagi menggelakkannya berasa tidak puas hati akibat gangguan bunyi bising daripada bayi itu di dalam penerbangan.
Selain gula-gula, beg berkenaan yang diberikan sebelum pesawat berlepas mengandungi penyumbat telinga yang boleh digunakan sekiranya bayi itu, Madelina menangis.
Penumpang tersebut yang menggelarkan dirinya sebagai Ninjashares, memuat sekeping gambar beg cenderahati yang diterimanya itu dengan keterangan: "Seorang bayi baharu sahaja menyerahkan beg ini kepada saya di dalam penerbangan. Saya tidak marah."
Beg itu turut disertakan dengan nota yang berbunyi: "Hi orang yang tidak dikenali! Nama saya Madeline. Usia saya akan genap setahun pada 17 Disember dan ini merupakan penerbangan pertama saya."
Nota itu menambah: "Saya akan menjaga tingkah laku saya, tetapi saya memohon maaf terlebih dahulu sekiranya saya berada dalam keadaan tidak tenteram, rasa takut atau telinga saya sakit.
"Ibu dan bapa saya saya ada menyediakan beg cenderahati yang mengandungi beberapa barang.
"Turut ada penyumbat telinga... yang boleh digunakan sekiranya saya membuat bising yang boleh menyakitkan telinga kamu.
"Selamat menaiki penerbangan!" - mirror.co.uk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !