02 Julai 2014

Pencuri Hantar £100 Dan Mohon Maaf Kerana Pecah Masuk Pub 22 Tahun Lalu

Frances Cunningham menunjukkan surat yang diterima oleh seorang wanita yang mengaku pernah memecah masuk ke pubnya lebih 20 tahun lalu.
SEORANG pemilik pub menerima £100 (RM549.92) daripada seorang wanita yang "malu" kerana pernah mencuri di premisnya lebih 20 tahun lalu.
Frances Cunningham menerima sekeping cek dan sepucuk surat dengan tulisan tangan yang menyatakan: "Saya amat memohon maaf."
Surat itu turut menyatakan: "Saya tidak menyedari betapa seriusnya tindakan saya ketika itu. Saya telah melalui banyak perkara. Saya begitu malu dan sedih kerana kebimbangan yang mungkin berlaku."
Wanita itu yang namanya tidak didedahkan oleh Frances memberitahu bahawa dia bukan dalang kepada insiden pecah masuk ke pub berkenaan pada 1992 di mana mesin menjual rokok telah dipecahkan.
Dia bagaimanapun mengakui berada di tempat kejadian kerana memasuki pub tersebut.
Frances yang merupakan ibu kepada tiga anak berkata, dia tidak begitu ingat mengenai kejadian pecah masuk di pub Swettenham Arms di Congleton, Cheshire.
Dia yang memaafkan wanita itu berkata: "Apa yang berlaku benar-benar menghantuinya, ia amat menyedihkan."
Frances mendermakan £100 kepada sebuah gereja dengan menyertakan sepucuk surat yang menyatakan "dengan tulus ikhlas".
Dia berkata: "Sekiranya semua melakukan perkara seperti ini (dilakukan oleh wanita yang memecah masuk pubnya), dunia akan menjadi lebih baik." - mirror.co.uk 
mStar Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !