13 Julai 2014

Bahana MERCUN buatan sendiri

MOHD Fahmi cedera akibat main mercun buatan sendiri.
Dungun: Dada seorang remaja lelaki berlubang akibat tertusuk serpihan botol plastik manakala pasangan kembarnya cedera di perut selepas mercun buatan sendiri menggunakan belerang dimampatkan di dalam botol plastik dihasilkan mereka meletup di Kampung Bukit Chatak, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian jam 11 pagi, serpihan botol plastik di dada Mohd Fahmi Adri, 14, berjaya dikeluarkan sebelum bahagian berlubang dijahit dan keadaannya stabil, manakala kembarnya Mohd Fikri yang cedera di perut turut menerima beberapa jahitan. 
Mohd Fahmi pada mulanya dirawat di Hospital Dungun sebelum dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk rawatan lanjut, manakala Mohd Fikri hanya dirawat di Hospital Dungun. 

Selain Mohd Fahmi dan Mohd Fikri, dua lagi rakan mereka, Ahmad Alfisyahrin Derasid, 14, dan Muhammad Faiz Izzuddin Ibrahim, 13, yang berada di tempat kejadian cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Dungun.
Abang pasangan kembar itu Mohd Hakim Adri, 19, berkata, seorang daripada kembar itu dikatakan cuba menebuk tudung botol plastik berisi belerang yang dijadikan mercun buatan sendiri untuk meletakkan sumbu sebelum berlaku letupan sehingga mencederakan empat sahabat terbabit.
Harian Metro

1 ulasan:

Port Mak Ngah Skodeng !