24 Februari 2014

Bekalan air sekali dua hari

PENDUDUK Pelabuhan Klang, Raja Abdul Karim Raja Musahar, 40, membeli baldi dan tong untuk mengisi air berikutan catuan bekalan air yang akan bermula esok yang diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. FOTO Asyraf Bokhar
SHAH ALAM: Pelaksanaan sistem catuan air secara bergilir-gilir di Selangor akan bermula esok bagi menyeimbangkan penyaluran air di kawasan yang mengalami gangguan sejak 7 Februari lalu.
Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, sistem ini dijalankan bagi mengekalkan jumlah air di empangan negeri ini supaya dapat bertahan untuk dua bulan lagi jika musim panas berlarutan. 
"Setiap pengguna di Selangor tidak perlu bimbang kerana mereka akan menerima bekalan air cuma ia akan dicatu iaitu penyaluran bekalan air dilakukan setiap dua hari. 

"Menerusi sistem ini, pengguna akan menerima sekurang-kurangnya empat bekalan air penuh untuk satu minggu dan ia akan diteruskan sehingga suatu masa yang sesuai iaitu apabila musim hujan bermula, dijangka akhir Mac ini," katanya selepas menghadiri perjumpaan bulanan penjawat awam di sini, hari ini.
Abdul Khalid berkata, sekiranya musim hujan tiba lebih awal, sistem itu akan dihentikan dan tindakan lanjut serta keadaan sebenar krisis air di negeri ini akan dimaklumkan Mac depan.
myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !