31 Ogos 2014

Video buli, 7 lagi ditahan


PETIKAN diambil dari video menunjukkan sekumpulan pelajar membuli seorang budak lelaki yang tersebar luas di laman sosial.


MUAR 30 Ogos - Tujuh lagi pelajar sekolah menengah ditahan bagi membantu siasatan berhubung penyebaran klip video 'Bu­dak Kena Pukul di Muar' di Air Hitam, dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azman Ayob berkata, kesemua mereka berusia antara 13 dan 16 tahun ditahan susulan penahanan empat pelajar pada 27 Ogos lalu.

"Kami berjaya mengenal pasti beberapa remaja yang berada di lokasi ketika kejadian pukul berlaku di tepi kebun kelapa sawit di Air Hitam, 14 Ogos lalu. Mereka ditahan di rumah dan kawasan sekitar Air Hitam bermula 1 petang semalam. Kini jumlah keseluruhan yang ditahan bagi membantu kes tersebut menjadi 11 orang.

"Selain itu, kami berjaya merampas semua barang kes iaitu sebatang kayu panjang yang dipercayai digunakan dalam kejadian pukul berkenaan selain beberapa telefon bimbit yang digunakan untuk merakamkan kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas per­kembangan siasatan kes klip video tersebut yang tersebar di media sosial ketika ini selepas kejadian pada 5 petang, 14 Ogos lalu itu dimuat naik salah seorang suspek yang menyaksikan kejadian itu.

Kemudian klip video berdurasi 2:19 mula tersebar di laman sosial yang menyaksikan lebih enam remaja menjerit ke arah mangsa yang hanya terduduk dengan seorang daripada mereka menendang tangan dan kepala mangsa.

Utusan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !