02 Ogos 2014

Bayi 18 bulan terkunci sejam dalam kereta

Anggota Bomba dan Penyelamat bertungkus lumus menyelamat Marisa Mohd Hashim (gambar kecil) yang terperangkap dalam kereta ibunya apabila pintu kereta tiba-tiba terkunci.

Seorang doktor melalui detik cemas apabila anak kecilnya berusia 18 bulan terperangkap hampir satu setengah jam di dalam kereta miliknya yang tiba-tiba terkunci dari dalam ketika sedang memasukkan barangan dibeli di sebuah pasar raya, di sini, semalam. 

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, Marisa Mohd Hashim berada di tempat duduk bahagian depan kereta, sebelum tibatiba semua pintu kereta terkunci ketika ibunya memasukkan barangan dibeli, ke dalam kereta. 


Zaleha Mohd Zahid, 47 berkata,kejadian itu dipercayai berpunca daripada Marisa yang bermain kunci automatik kenderaan itu menyebabkan pintu kereta terkunci. Beliau kemudian cuba membuka pintu tetapi gagal dan terpaksa meminta bantuan Jabatan Bomba dan Penyelamat dari Balai Bomba Jertih untuk membuka pintu. 

Tebuk cermin sisi 

“Alhamdulillah, syukur anak kecil saya dapat diselamatkan selepas hampir satu setengah jam terperangkap dalam kereta. 

“Hanya Allah yang tahu berdebarnya hati saya memikirkan keselamatan dan keadaannya sepanjang terperangkap itu,” katanya.


BH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Port Mak Ngah Skodeng !