17 Jun 2014

Gadis China bergayut setengah jam di luar tingkap tunggu bantuan

BULATAN menunjukkan gadis warga China bergayut di luar tingkap di tingkat 10, Kondominium Bam Villa di Taman Maluri, Cheras, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Seorang wanita warga China terpaksa berpaut kira-kira setengah jam di luar tingkap rumahnya yang terletak di tingkat 10 sebuah unit kondominium yang terbakar semalam.

Dalam kejadian pada pukul 3 petang di Kondominium Bam Villa di Taman Maluri, Cheras di sini, mangsa Zhouo Yan, 29, bernasib baik apabila pasukan penyelamat cepat bertindak untuk menyelamatkannya.
Difahamkan, api bermula di ruang tamu rumah yang didiami Zhouo Yan sebelum wanita itu panik lalu terus memanjat tingkap di biliknya menggunakan sebuah kerusi plastik.
Mangsa kemudian berpaut pada bingkai tingkap dan bergayut di situ sehingga dia diselamatkan oleh pasukan bomba dan penyelamat setengah jam kemudian.
Dua rakan mangsa yang turut berada di rumah itu sempat keluar mengikut pintu depan rumah sebaik kebakaran tersebut berlaku.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Pudu, Azahar Yaacob berkata, semasa diselamatkan, mangsa berada dalam keadaan takut dan panik.
“Badan mangsa juga dipenuhi jelaga akibat asap tebal ekoran kebakaran di dalam rumah itu,” katanya di sini semalam.
KOSMO!

1 ulasan:

  1. lama jgk tu setengah jam,mesti rasa gayat,dengan terkena asap lg....nasib baik dia x terpikir nak terjun terus..

    BalasPadam

Port Mak Ngah Skodeng !